wtorek, 13 marca 2012

Ziemia Święta

 Mapa Izraela i Palestyny do obejrzenia również w najnowszym numerze National Geographic Traveler.
Poniżej  przygarść powiększeń:

 Ben Gurion (1886 - 1973), pierwszy premier Izraela. W 1963 porzucił karierę polityczną na rzecz zakładania winnic w kibucu Sde Boqer, gdzie mieszkał aż do śmierci i gdzie został pochowany.

 Capra nubiana

Tego żołnierza, strzegącego żydowskich osadników w Hebronie, w ostatniej chwili polecono mi z ilustracji usunąć, bo budził w gruncie rzeczy nieprzyjemne skojarzenia.

5 komentarzy:

  1. Ben-Gurion urodził się w Płońsku i studiował na Uniwersytecie Warszawskim. Golda Meir (Mabowicz) w Kijowie. Nasi wszędzie... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze chciałam być takim żołnierzem z zaciętą miną i w lanserskich okularach , niestety więcej mam wspólnego z obrazkiem nr 2 niż obrazkiem nr 3.

    Adaś, dlaczego nie narysowałeś żołnierki? to bardziej charakterystyczne dla Izraela niż zwykli męscy macho.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do żołnierek izraelskich od dawna mam słabość, w ogóle do ładnych dziewczyn z giwerami (lata nurzania się w popkulturze robią swoje, niestety), więc w sumie mogłaby być kobitka. Ale jak robiłem risercz na temat Hebronu, to Google wyrzucał mi zdjęcia samych żołnierzy - facetów. Może dziewczyn nie wysyłają w ten region, żeby nie prowokować dodatkowo Palestyńczyków?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, skojarzenia. W zeszłym roku zostałem uprzejmie ale stanowczo poproszony o usunięcie z okładki pewnej publikacji samolotu pasażerskiego, bo źle się kojarzy (cytat). Byłoby to zupełnie zabawne, gdyby nie było prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń