niedziela, 1 listopada 2009

Los dias de los muertes


Ostatnio zadałem moim studentom rysowanie czach; uznałem, że jest to motyw, z którym nawet ktoś kiepsko rysujący powinien sobie dać radę i przy odrobinie szczęścia zrobić coś fajnego. Narysowane przez nich czachy zostaną następnie wykorzystane w ćwiczeniu mającym na celu połączenie własnoręcznie stworzonego rysunku z typografią - jest to problem, z którym kompletnie nie dają sobie rady, wobec czego trochę ich muszę tym pokatować.
W każdym razie, kiedy na ostatnich zajęciach moje tureckie dziecięta w pocie czoła gryzmoliły trupie główki, ja też narysowałem kilka przy swoim stoliku, między innymi po to, żeby dać dobry przykład. Muszę przyznać, że całkiem nieźle się bawiłem - powinienem chyba częściej robić takie szybkie rysunki pędzlem i patykiem, bo bardzo to jest odświeżające i przyjemne.








8 komentarzy:

  1. Świetne zadanie. Chyba też sobie parę machnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jestem ciekawa drugiej części zadania...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jerzy - Dzięki za uznanie dla moich wątpliwych talentów pedagogicznych; gwoli prawdy i rzetelności, to w pewnej mierze zainspirowało mnie zadanie z pracowni pp. Okrassów, o którym przeczytałem tutaj: http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,87982,6058522,_Rower_rulez__i_wariacje_na_temat_czaszki__czyli_graficy.html
    Nie bez znaczenia była też moja osobista szajba wyrażająca się w fotografowaniu oznaczeń na tureckich transformatorach...

    Ikar - a ja już się boję...

    OdpowiedzUsuń
  4. To chyba jest ogólna szajbka, też robię fotki czachom, niestety w PL większość jest do siebie bardzo podobna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda jak dobrze zrealizowane zadanie na oddziale dla autystycznej młodzieży. Tytuł zadania: jak widzisz swojego nauczyciela?

    OdpowiedzUsuń
  6. No masz ci los - nie doczytałem do końca postu i pomyślałem, że to twoi podopieczni rysowali. W takim razie zmieniam tytuł zadania: Jak widzisz swoich podopiecznych na oddziale dla autystycznej młodzieży. Takie, dajmy na ten przykład, zadanie zadane przez superwajzora z zewnątrz, mające wysondować, czy z kadrą wszystko w porządku.

    OdpowiedzUsuń
  7. No wiesz co? Nie poznałeś, że to ja rysowałem?
    Wstyd.
    Prawidłowy tytuł zadania powinien brzmieć: Zobrazuj swoje uczucia wobec autystycznych studentów.

    OdpowiedzUsuń
  8. dobra psychoanaliza studentów, możesz się dowiedzieć, czego się po nich spodziewać poza szkołą

    OdpowiedzUsuń